Hui hem tingut una visita molt especial. Ha vingut Àlex a visitar-nos i ens ha contat el projecte que estan duent a terme per aquests Nadals amb els xiquets i xiquetes de tota la zona del Camp de Morvedre que menys recursos i jocs tenen.

Hem estat parlant del que significa la paraula “CREATIVITAT” i de la importància que té jugar. Ens ha contat que fa un temps es va fer un experiment que consistia en una sola pregunta realitzada tant a xiquets com adults. Quants usos té un clip? A continuació podeu llegir en què consistia aquest experiment i podreu veure les grans capacitats que tenen els xiquets i xiquetes, i tot açò és gràcies al JOC i a JUGAR.

¿Cuantos usos cree usted que sería capaz de darle a un clip?

Según un estudio del británico Ken Robinson, los adultos consiguen 15 o 20 usos en el mejor de los casos. ¿Les parece mucho?, pues los resultados en menores son de hasta 200 usos. Estos resultados se deben al nivel de creatividad de la persona que realice el test, y a mayor edad, menor creatividad.

La definición de creatividad es la siguiente: «La creatividad es la generación de nuevas ideas o conceptos, o de nuevas asociaciones La creatividad se pierde con el tiempo. entre ideas y conceptos conocidos, que habitualmente producen soluciones originales.» Wikipedia

Según esta definición, la creatividad permite dar soluciones que se salen de los esquemas y que no son las habituales por esto la educación destruye la creatividad, porque no se entrena casi nada,  te enseñan un camino y lo vallan para que no te salgas de él. Un niño pequeño tiene más facilidades para “inventar cosas”, mundos fantásticos, situaciones disparatadas, etc. A todo esto Ken Robinson puso un ejemplo claro de como influye la educación en los niños y en la creatividad diciendo:

«Los niños quieren ser astronautas cuando entran al colegio, pero cuando salen quieren ser funcionarios, ¿qué está pasando?»

Esta afirmación es cierta, todos los niños quieren ser astronautas o inventores de pequeños, pero a medida que pasa el tiempo y se hacen mayores pierden la creatividad a causa de la enseñanza porque aprobar no es aprender, y basta con enseñar que no solo existe un camino.

https://laeducacioninteresante.wordpress.com/2013/12/10/un-clip-la-creatividad-y-la-ensenanza/

Després de demostrar-nos la importància dels jocs i de jugar per a tots els xiquets i xiquetes, ens ha dit que ells estan programant fer una recollida de joguets “Nous i seminous” per poder donar-li’ls als xiquets i xiquetes que més ho necessiten. Així que ens anima a participar activament i dur a l’escola un joguet o joc que pensem que pot agradar a xiquets i xiquetes d’entre 3 i 12 anys. És molt important que abans de dur-lo pensem si a nosaltres ens agradaria un joc en eixes condicions. És a dir, no es tracta de dur jocs bruts, vells, trencats o als que li’ls falten peces, es tracta de dur un joc o joguet que realment puga agradar i alegrar a la persona que els rebrà.

Hem d’EMPATITZAR amb els altres, ficar-nos en la seua pell i pensar si realment aquell joc o joguet que duré va agradar. Segur que tenim molts jocs o joguets en bones condicions als que no juguem i de segur poden agradar als altres. Des de hui ja podeu començar a dur-los a l’escola.

Entre tots i totes segur que podem aconseguir que aquests Nadals siguen un poquet millor per a tots eixos xiquets i xiquetes que menys tenen.